Stav rozpracovania – 1. polrok 2016

Zhrniem, čo všetko sa udialo za apríl, máj:

  • nasadila som UberMenu, avšak malo tak veľa položiek, že stránka bola veľmi pomalá
  • nasledovalo študovanie článkov o rýchlosti webu postaveného na WordPresse, meranie rýchlosti na rôznych online stránkach:
    • http://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
    • http://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
    • http://tools.pingdom.com/fpt/
    • http://www.webpagetest.org/result/160324_V9_MYP/
    • https://gtmetrix.com/
  • väčšina z uvedených stránok vám i poradí, naznačí, v čom môžete vašu stránku zlepšiť – nastaviť cache, minifikovať kód, zlepšiť odozvu servera, zlepšiť načítavanie scriptov – niektoré veci už zaváňajú hrabaním v kóde, pravda? :)
  • na všetko sa dajú nájsť návody, články, a tak strávite týždeň postupným testovaním, čo zaberie a čo nie a rozhodnete sa, ktoré pluginy aktivujete a ktoré nie – odporúčam si prečítať viacero článkov, zhruba radia to isté, no niekde upozornia i na to, že trebárs nadšene nemáte zapnúť tri cachovacie pluginy naraz a pod.
  • môj záver:
    • používam plugin Wordfence, v ktorom sa dá nastaviť použitie cache – každý iný cache plugin mi spomalil stránku, takže som ponechala iba možnosť cachovania cez Wordfence
    • rozhodla som na nepoužiť UberMenu, napriek tomu, že obrázkové menu je úžasné – v jednoduchšej verzii menu mi netreba obrázky a v plnej verzii menu znovu nastávalo brutálne spomalenie stránky, pretože celkovo som mala položiek v menu asi 150
    • aby ste nemuseli používať tak dôkladné členenie menu – čo tak naštudovať si, ako sa robia filtre? :)
    • vymazala som všetky produkty naimportované z XML feedov  <=> pri takom množstve produktov bol web neprehľadný a mala som dojem, že nemám, ani pri dôkladnom filtrovaní XML feedu pred importom, dosah na to, čo importujem -> ak chcete pohľadajte plugin, alebo sa spýtajte v komente, je naozaj suprový, pre neprogramátorov, z admin rozhrania môžete zmazávať produkty podľa kategórií
    • nové riešenie: vyberám produkty ručne, nahadzujem ručne – prelinkovávam na kategórie daných produktov v zdrojových eshopoch – výhoda je to, že nemusím púšťať aktualizácie, kategórie eshopov sa až tak často nemenia, nevýhoda je tá, že je to veľmi prácne :)
    • možno znovu pretestujem návody pre zrýchlenie načítavania stránky, každopádne to, že som sa zbavila takého množstva produktov hodne pomohlo (možno záleží na hostingu, no ten mám podľa mňa dobrý, na zdieľanom servri, ktorý sa dokonca chystajú v priebehu jesene vymeniť za výkonnejší)
    • ja to do tohoročných Vianoc dám (teraz je veľa promócií, birmoviek, sv. prijímanie, ľudia i tak pri malom počte produktov na stránku klikajú a vyhľadávajú darčeky z týchto kategórií – sem tam sa prekliknú…)
  • začiatkom apríla vo mne skrsol nápad na nový web – www.carovnekresla.sk – je to tiež affiliate web, ale vyhranenejší, zameraný na ponuku kresiel, stoličiek, sedačiek  a sedátok každého druhu
  • s webom www.carovnekresla.sk  som pokročila rýchlejšie, prvotná verzia s 12 článkami vznikla za 2 týždne poctivého ťukania do počítača
  • vyskúšala som prvé FB reklamy:
    • prvá várka bola zacielená na smerovanie návštevníkov na web – nebola až taká úspešná (aj keď asi 2 objednávky prišli, ak berieme, že konverzie pre eshopy sú okolo 2 percent, môžem 2 realizované objednávky považovať za úspech)
    • druhá várka bola zameraná na získanie page like FB stránky pre Čarovné kreslá (za pomerne malú sumu 5 Eur na deň som získala v priebehu troch dní cca 220 likeov, avšak reklamu som nazatiaľ stopla, kým si doštudujem, ako ďalej narábať s FB publikom)
    • pozrela som si dva platené webináre od ppcninja zamerané na FB reklamy, ale boli už pre pokročilejších FB markeťákov, zamerané hlavne na katalógy produktov a ich propagáciu vo FB -> každopádne odporúčam pre spústu odkazov pod videami aj na začiatočnícke návody pre prácu s FB reklamami + v každom webinári ochotne odpovedajú na otázky
  • vyskúšala som prvé google reklamy:
    • web je koncipovaný ako poradný web pre výber určitého druhu sedenia – ľudia na moje reklamy klikajú, v google adwords sú vyhodnotené ako relevantné, avšak z cpc je veľmi malé percento preklikov do obchodov
    • z organic vyhľadávania v googli mám takmer vždy preklik do obchodu + ľudia zostávajú na stránke a prehliadajú viacero článkov
    • celkovo zatiaľ bolo realizovaných 7 objednávok v priebehu dvoch týždňov, čo som testovala reklamy
    • zistila som, že hoci mám reklamy na FB i googli pozastavené, najčastejšie sú vyhľadávané a nájdené práve stránky, na ktoré bola cielená reklama – je to dôsledok alebo len náhoda? :)
  • zatiaľ pokračujem v písaní ďalších článkov na web – pripraviť článok poriadne pre mňa znamená pol dňa práce (ak už mám rozmyslené o čom bude):
    • stiahnutie obrázkov z webu
    • popisné texty
    • prelinkovovanie cez tlačidlá, obrázky (v linkoch si uchovávam parametre pre sledovanie preklikov v google analytics)
    • linky chcem aby boli „pretty link“ – t.j. ukryté affil odkazy cez plugin PrettyLink
    • výber doplnkových dekorácií
    • vybudovanie galérií doplnkových dekorácií
    • väčšinou si čítam ďalšie články o SEO a copywritingu a keď spomenú zaujímavý princíp, ktorý som zatiaľ nepoužila a dáva to zmysel pre môj web, tak opravujem všetky zatiaľ publikované články
  • bojujem s mojou anti-reklamovou povahou:
    • ako používateľ nerada weby, kde sú banerové reklamy + nerada sa zapisujem do newsletterov, nech sú akokoľvek vábivé
    • som háklivá na e-booky zdarma, som neveriaci Tomáš, že niekto niečo zdarma dá
    • nemám rada, ak na mňa na webe vyskočí pop-up okno s požiadavkou zapíš sa lebo vyhráš milión a zľavu a zľavový kód…
    • som si vedomá, že nie každý používateľ je taký a tieto metódy/stratégie na získanie mailu by na noho ľudí zaúčinkovali
    • preto som aspoň náznak newslettera s prepojením na GetResponse na stránku predsa len dala, ale keďže nesľubuje zázrak na počkanie, zatiaľ sa nik nezapísal
  • články publikujem na FB stránku, zatiaľ ľudia interagujú pomenej, zatiaľ neviem zanalyzovať, kde je problém – v obsahu, alebo v zobrazovaní príspevkov samotným Facebookom, ktoré neovplyvním
  • zatiaľ som kúpila ďalšie dve domény, na jednej som už spravila základnú štruktúru webu, o tom niekedy nabudúce… :)