Článok malej webdizajnérky G.

Gogle

je

vihľadávač

**********************************************************

P.S.

Tento článok pre vás pripravila G. – má 6,5 rokov (na vyžiadanie upresňujem 6,75) a chce sa naučiť robiť weby – tak som jej ukázala admin prostredie WordPressu:

  • Nastavovať farbu a veľkosť písmeniek vie už z Wordu.
  • Vložený obrázok „spracovala“ nedávno vo Photoshope.
  • Čo vám článkom chcela povedať? Neviem, asi že vie pozorovať čo my, jej rodičia pri práci robíme :)

Aký je môj pohľad

Nie je to zázrak, táto „detská webstránka“? A veru je!

Zapájajte deti do toho čo robíte, bez posudzovania, hodnotenia, súťaženia. Budú veci robiť preto, že ich bavia, a čím viac sa naučia, tým výsledok ich práce bude sofistikovanejší. Teraz je to len editovanie článku – ale nič vám nebráni vysvetliť viac, ak sa dieťa pýta, ak je to schopné pochopiť a vy ak ste schopný mu to vysvetliť, ak je to vaša parketa.

Nemusíte sa hnevať, že sa vaše dieťa hrá, nemusíte mu určovať čas strávený za PC, tabletom – naučte ho na PC alebo tablete tvoriť. U nás v tablete sú obľúbené aj niektoré hry, ale vždy dosť rýchlo vyšumia a prestanú zaujímať. Zato aj po roku sa stále vracia ku:

  • Kresleniu v rôznych aplikáciách, kde si môže zapínať perá, štetce, farby, efekty, vkladanie foto  – aj kreslenie na papier je jej obľúbená aktivita. Ako rodič to vnímam ako digitálne rozšírenie tvorby, ďalšiu tvorivú techniku.
  • Hudobné nástroje, hudobné aplikácie – aj v reále deti radi vypnú pri bubnovaní na hrniec, a nieto, ak máte doma bongo – v tablete môžete mať aplikácie zamerané na hudbu.  Od detských nástrojov, s vyznačovaním tónov, kde brnknúť na strunu alebo kláves, prešťastné dieťa si tak môže zahrať známe piesne – po samplovacie aplikácie, kde môžete namixovať rôzne zvukové stopy, rôzne nástroje. Toto považujem za podpornú aktivitu pre rozvoj hudobného vzdelania, alebo prinajmenšom hudobného cítenia.

Príklad takej samplovacej apky – AUXY – je obľúbená aj u nás – video som našla náhodne na youtube. Skladby detí, môžu poburovať váš vkus, ale ak sa snažia napodobniť nejakú pieseň, čo počuli, alebo vytvárať vlastnú je to super tvorivé a objavné :)

Pritom editovanie hudby je jednoduché:

Na obrazovke nižšie vidíte akúsi tabuľku – každé pole tabuľky predstavuje hudobnú stopu (berte ma ako hudobného nevzdelanca, ak to nenazývam správne). Stopy je možné zapnúť, vypnúť, editovať – poskytuje to nesčetne kombinácií.

Táto ukážka je už z tvorby našej G. – vidíte, že zeditovala všetky polia tabuľky – na začiatku projektu boli úplne prázdne.

Hudobné aktivity pre deti

Editácia stopy vyzerá ako obrázok nižšie. Počas editovania v slučke prechádza zľava doprava čosi ako zvislá čiara (ako to vidíte v detaile vo videu vyššie), keď prejde cez zafarbené pole, tak pole vydáva nejaký tón.  Tvorca – hudobne vzdelaný/nevzdelaný –  sa riadi ušami a vytvára „stopu“ podľa tónov/toho, či sa mu páči melódia. Alebo niekedy ako vidíte tvorbu našej G. sa riadi symetriou obrázku, vytvára rôzne obrazce :)

Hudobné aktivity pre deti

Chytáte sa za hlavu z takejto hudobnej tvorby? Tak počúvajte, čo počúvame pri jej vznikaní – a to som zďaleka nepustila všetky „stopy“ naraz, ako je u našej G. zvykom :)

 

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť

Uložiť